dinsdag 2 februari 2010

Die glimlach wil ik ook op jouw gezicht zien!

Dikwijls voelen mensen zich schuldig als ze geld uitgeven aan hun eigen welzijn en gezondheid. Zonder al teveel twijfels wordt er wel veel geld uitgegeven aan de auto, het huis, de vakantie, maar geld besteden aan de eigen gezondheid wordt vreemd genoeg als verspilling gezien. Terwijl een investering in je eigen welzijn meer garantie biedt op geluk en welzijn, dan een mooiere auto of een groter huis.


Joseph Pilates beweerde dat een gezond, sterk lichaam de basis is voor geluk. Ik ben het hartgrondig met hem eens, want controle krijgen over je lichaam is fantastisch! Jezelf letterlijk van binnenuit opbouwen, geeft je een geweldige kracht! Het vertrouwen om jezelf bewust en letterlijk EIGENHANDIG op te bouwen, maakt dat je je de regisseur voelt van je eigen leven. Het maakt mij gelukkig als ik voel dat ik sterker ben geworden en weer een stapje dichterbij een meer pijnvrij bestaan kom. Het heeft tijd nodig om jezelf de luxe te gunnen om geld uit te geven aan personal trainingen, ook al weet je dat het je heel veel oplevert. Het is misschien onze Hollandse inslag die debet is aan de motivatie om aan onszelf nauwelijks iets uit te geven, want misschien voel je je schuldig of zelfs narcistisch!
Als we ons realiseren dat we steeds ouder worden en we tot op hoge leeftijd goed willen functioneren, dan is investering in de gezondheid geen onverstandige keuze. Sterker nog; de werkenden onder ons zullen er niet aan ontkomen, want ook ik en mijn generatiegenoten zullen al tot hun 67ste moeten werken. Laat staan de generaties hierna. Je moet er toch niet aan denken dat je krom, met een pijnlijke stijve rug en stramme ledematen naar je werk moet tot aan je pensioen? Ik in elk geval niet. Ik zal er alles aan doen om dat te voorkomen! Er zijn bofkonten die vermogende partners hebben of die de loterij hebben gewonnen; die kunnen op hun lauweren rusten, maar met een beetje realiteitszin weet je dat er niet veel zijn die zich de luxe van een werkvrij leven kunnen permitteren. Voor iedereen is noodzaak om te blijven werken aan het lichaam als we tot op hoge leeftijd goed willen blijven functioneren.
Kortom: een garantie voor een klachtenvrij werkzaam leven is op de meest veilige en effectieve wijze je lichaam opbouwen en vervolgens onderhouden.
Niet voor iedereen geldt dat elke vorm van bewegen heilzaam is. Als je jong bent, dan voel je niet het gepiep in de gewrichten, het gejammer in de spieren, het geknaag in de banden en het geknars in de pezen. Na een week intensief sporten rond je 40ste, blijk je plots een blessure te hebben opgelopen! AU!
'Overbelast'! concludeert de arts. Na een paar van deze ervaringen kan de frustratie de hoop op betere tijden snel doen vervagen.
De conclusie dat het lijf niet meer wil, is dan snel getrokken. Maar het lijf wil WEL, maar dan met beleid en met een zorgvuldige plan van aanpak!

Klassieke Pilates werkt met een gedegen stappenplan. In het begin moppert en zeurt het lichaam misschien, maar na een goede workout zingt je lichaam en voelt het zich letterlijk opgetild. Pilates is een methode die WERKELIJK elke spiervezel van binnenuit op de juiste wijze opbouwt. Secuur wordt het spierenstelsel vanaf het skelet in de juiste houding geconstrueerd. Ik spreek uit ervaring. Geloof me echter niet, maar ondervind het zelf.
Mijn doel is je dat Pilates jou oplevert wat het mij geeft! Je bent het waard om tot op hoge leeftijd goed te functioneren. Die glimlach wil ik ook op jouw gezicht zien!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage